پيش‌بازي فجرسپاسي- استقلال؛ 'گلادیاتورهای ژنرالVSسربازان سرهنگ/بازگشت پنالتي‌گير حافظيه


سايت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- هفته بيست‌وششم

فجرسپاسي شيراز – استقلال تهران

جمعه 27 بهمن‌ماه 1391- ساعت 14:30

ورزشگاه حافظيه شيراز

داوران: سعید مظفری‌زاده- تورج عیوض‌محمدی- امید سعیدی‌فر

نتيجه ديدار رفت: استقلال صفر- فجرسپاسي صفر

 

صدرنشين آبي‌پوش ليگ برتر در مصاف شماره 26 خود بايد در شيراز روبه‌روي فجرسپاسي بايستد. اين مصافي است كه خيلي‌ها به توقف استقلال در آن چشم دوخته‌اند. از جمله سپاهان اصفهان و تراكتورسازي كه توقف صدرنشين مي‌تواند به معناي صدرنشيني آن‌ها باشد.

حافظيه؛ ميزبان نفرين شده

نتايج خارج از خانه استقلالي‌ها در اين فصل نتايج درخشاني است كه آن‌ها را به يكي از بهترين تيم‌هاي خارج از خانه تبديل كرده است. آبي‌ها در 13 ميهماني خود طي ليگ امسال 6 برد، 4 تساوي و 3 باخت ثبت كرده‌اند و با 22 امتياز خارج از خانه، هم‌امتياز با سپاهان و نفت تهران در صدر جدول بازي‌هاي غيرخانگي قرار دارند.

از آن سو، فجر هم جزو موفق‌ترين ميزبان‌هاي ليگ برتر است. شيرازي‌ها از 12 بازي خانگي خود 23 امتياز گرفته و در رتبه پنجم بازي‌هاي خانگي نشسته‌اند. فجرسپاسي فقط يك بار در شيراز شكست خورده كه آن هم به باخت 2-0 مقابل پرسپوليس برمي‌گردد. فجري‌ها كه در ورزشگاه دستغيب از تمام تيم‌هاي ليگ ميزباني مي‌كنند فقط بازي با پرسپوليس را در حافظيه انجام دادند و همان بازي هم به تنها شكست خانگي آن‌ها منجر شد! زردپوش‌هاي شيراز فردا براي دومين بار به حافظيه مي‌روند و باخت مقابل استقلال مي‌تواند ركورد 100درصد شكست در اين ورزشگاه را براي آن‌ها رقم بزند.

چهره ويژه؛ مهدي رحمتي از فجر تا عرش

بدون شك مهدي رحمتي را مي‌توان چهره ويژه اين بازي دانست. دروازه‌باني كه كار خودش را در سطح اول فوتبال ايران از همين تيم فجر آغاز كرد و حالا با كلين‌شيت‌هاي متوالي‌اش با لباس استقلال به دليل اصلي صدرنشيني اين تيم بدل شده است. ورزشگاه حافظيه خاطرات زيادي از درخشش رحمتي با لباس فجرسپاسي دارد. البته خاطرات اين مكان از دوران استقلالي شدن رحمتي هم كم نيست. به خصوص كه آخرين حضور سيدمهدي در اين ورزشگاه به فينال جام حذفي سال گذشته و مهار پنالتي‌هايي برمي‌گردد كه استقلال را به كسب جام نزديك كرد.

رحمتي كه از تيم ملي خداحافظي كرده و فعلا از تركيب اين تيم دور است، با آمار خيره‌كننده‌اش در ليگ دوازدهم از دلايل اصلي صدرنشيني آبي‌پوش‌هاست. او در 8 بازي نيم‌فصل دوم فقط يك گل دريافت كرده و در 394 دقيقه اخير هم گلي دريافت نكرده تا رقيبي جدي براي ركورد نيلسون و شهاب گردان محسوب شود.

اميد فجر جوان؛ محمدمهدي نظري

اگرچه فجري‌ها رضا حقيقي و عباس محمدرضايي را از دست داده‌اند اما هنوز بازيكناني كه بتوانند جريان بازي را به نفع فجر تغيير دهند در اين تيم حضور دارند. محمدمهدي نظري يكي از همين بازمانده‌ها است. نظري از وقتي ستاره‌هاي فجر جدا شده‌اند به اميد اول ياوري تبديل شده است. نظري سرعت قابل قبولي دارد و به خوبي از توپ‌هايي كه پشت مدافعان ارسال مي‌شود بهره مي‌گيرد. مدافعان استقلال خصوصا مردان مياني بايد سايه به سايه نظري حركت كنند تا اين بازيكن تير خلاص را بر پيكر استقلال شليك نكند.

يك خاطره؛ شكست 1-4 امير در حافظيه

آخرين باري كه امير قلعه‌نويي به عنوان سرمربي استقلال به حافظيه رفته با شكستي سنگين براي او همراه شده است. در ليگ هشتم امير قلعه‌نويي با استقلال در كورس قهرماني قرار داشت و بايد در شيراز برنده از ميدان خارج مي‌شد چون ذوب‌آهن جدي‌ترين تهديد در قهرماني استقلال به حساب مي‌آمد. اما آبي‌ها آن بازي را باختند آن هم با نتيجه 4-يك. شكستي تحقير آميز كه آن روزها شاگردان غلامحسين پيرواني به آبي‌ها تحميل كردند.

تركيب‌هاي احتمالي

فجرسپاسي شيراز: وحيد شيخ‌ويسي- سعيد قزل‌گچلي- خالد شفيعي- عليرضا جليلي- حميدجوكار- حسين كاظمي- مجتبي ترشيز- جابر انصاري- فرشيد اسماعيلي- محمدمهدي نظري- محمدرضا حسيني

استقلال تهران: سيدمهدي رحمتي- پژمان منتظري- اميرحسين صادقي- حنيف عمران‌زاده- هاشم بيك‌زاده (حسن اشجاري)- جوادنكونام- جي لويد ساموئل- خسرو حيدري- مجتبي جباري- سياوش اكبرپور- فرزاد حاتمي




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391 ا 22:7 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.